Apportering.

Idag tränades det lite apportering med Wahidah, trots att jag bara tänkt träna lite tricks.

Först blev det 1ans apportering, tre gånger och det gick utmärkt första gången och pissigt andra gången. Sista gången var det bättre igen. Hade vi varit på tävling och hon apporterat som första gången hade vi garanterat fått en 10a på det momentet. Andra gången var jag inte lika nöjd.. Kast med huvudet och tuggnade. Jag tog apporten från henne så fort hon började tugga och började om. Det gick helt ok då och vi gav oss för idag.

2ans apportering då. Jag kastade apporten en meter och Waha stack iväg innan apporteringskommando, kom tillbaka och när jag sa "här" gick hon lite förbi mig, släppte apporten och slickade upp en blodfläck... Nästa gång väntade hon på kommando (och jag höll oss borta från blodfläckar), men släppte apporten, tog den igen och kom i alla fall och satte sig bredvid mig när jag sa "här". Tredje gången blev sista gången och då väntade hon på kommando, tog apporten fint, kom och satte sig bredvid mig när jag sa åt henne att göra det och släppte apporten först när jag sa loss.

Jag hoppas att jag lärt mig sluta när det går som bäst. Att inte traggla vidare "bara för att det går bra" när man nått målet med dagens träning. Förhoppningsvis kan jag bli filmad någon dag. Det hade varit intressant att se apporteringen "på håll".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0