Frustrerande!

Nästa gång jag köper hund så får det fan bli en schäferhane eller något. Tänk så skönt med en hund som vill samarbeta och som inte påverkas av löp eller så.

Okay, jag vet inte om det faktiskt är så att Wahidah inte "går" att träna med bara för att hon löper, men jag upplever att hon är segare. Med tanke på att jag nu kommit så långt att jag ställer krav på snabb reaktion och även rätt reaktion blir det frustrerande när man leker som vanligt, sedan ber henne göra något som man vet att hon kan och hon tja, gör det inte. Kanske hon gör det seeegt men det är inte "min vanliga Wahidah" jag har nu.

Så det blir träningspaus för Wahidah hela veckan ut. Kanske vi tränar något litet tricks, kanske. I helgen slutar hon löpa och då kanske hon blir piggare snart. Blir hon inte det så får vi hitta på något annat. Som det är nu blir allt bara trist.

Hon är trött nu i alla fall, den lilla tokan. Hon sover lugnt på sängen och verkar väldigt nöjd efter en skogspromenad och lite lydnadsträning. Hon fick för sig att skälla lite på något hon såg också, varför vet jag inte. Eller tja, hon visste väl inte ens om hon såg något. Hon skällde, tittade sig runt, skällde åt ett annat håll osv. Inte likt henne. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0