Gå rakt... (och en vårpromenad)

Fy sjutton vad det ska vara svårt då! I korridoren utanför lägenheten är det stenplattor som golv. Det blev därför så att jag valde att försöka gå på ränderna där när vi tränade fritt följ. Visst går det att gå rakt, om man koncentrerar sig...

Wahidah däremot vimsade runt mycket i början, fladdrade ut åt vänsterhållet och tappade posititonen, satte sig ner en meter från mig när jag stannade osv. Så det blev till att gå två-tre steg, stanna, gå två eller tre steg, stanna osv. Så gjorde vi en hel korridorlängd (ca 10 meter). Sedan körde vi en inkallning och gjorde om hela proceduren. Den andra gången gick det mycket bättre.

Jag tänkte köra ställande under gång en gång också. Sathunden vet precis när det börjar närma sig att hon ska stå, så hon saktade in flera meter i förväg. Det blev inget ställande, utan istället försök till att få henne att hänga med om jag gick i rask takt hela korridorlängden utan stopp. Det gick hyfsat.

Fy sjutton. Var det verkligen så här trassligt förut också?

Vi hann också med en långpromenad mitt på dagen. Först till rastgården så att de fick springa av sig, därefter upp till morsan, hälsa på katten och låta hundarna dricka lite. Sedan gick vi ut i skogen. Det är VÅR ute nu!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0