Ny klubb.

Idag tog jag och Julia bussen iväg till en brukshundklubb vi inte varit vid förut. Vi hittade den i alla fall hyfsat lätt och Wahidah blev inte ens illamående under bussresan (vilket hon lätt blivit förut, när hon var yngre).

Väl framme vid klubben upptäckte vi att det stod ett hinder framme och jag kunde inte låta bli att kolla om Wahidah skulle hoppa lika bra över det som över "hindret" i köket. Julia hade med en vante som Wahidah fick ha dragkamp med och efter att vi lekt en liten stund satte jag Wahidah framför hindret, gick till andra sidan och sa åt henne att hoppa. Hon sprang förbi... Vi testade en gång till, men Wahidah fick sätta sig lite närmare och DÅ, då gick det! Hon fick hoppa över några gånger och var jätteduktig alla gånger.

Zala fick också hoppa. Eller... "Fick" är fel ord att använda. Jag övertalade henne. Hon förstår inte riktigt vitsen med att hoppa över sådär, men vi lyckades få till bildbevis på det med.

Innan vi gick vidare fick Wahidah även springa några gånger över ett A-hinder. Wahidah älskar A-hinder och det är svårt att hålla henne från dem. Någon mer träning än så blev det inte. Vi tog en lång promenad hem och så lekte hundarna i rastgården också. Vi är för trötta. Wahidah orkar inte ens tugga tuggben.

Julia fotograferade!

Väntar innan hoppet.


Hopp!


En måttligt road Zala...


A-hinder!

Kommentarer
Postat av: Maria

A-hinder är de bästa hindrena!! Det tycker Ghanim också :)

2010-04-08 @ 19:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0