Tävlingstankar.

Jag hittade precis det här: http://www.hundlopet.se/

Det är alltså en löptävling, för personer med hund. 10km på max 2,5 timmar.
Där ska jag och Wahidah vara med! (Pga att det garanterat kommer vara många hundar där får Zala stanna hemma)

Så nu ska vi se till att börja träna kondition (främst min kondition då..). Imorgon ska jag försöka köpa mig bra springskor. Därefter ska jag se till att minst en gång i veckan ta mig runt vår 10km-runda här och ta tid.

Det blir nog en hel del tävlingar för oss ändå.
Eventuellt utställning i Tånga Hed med båda damerna.
Förhoppningsvis lydnadsdebut med Wahidah.
Förhoppningsvis fixar jag LC-licens med Wahidah och kanske hinner tävla också.
Har vi tur kan vi börja träna agility.
Med Zala funderar jag på att börja spåra. Kanske man kan tävla viltspår med henne? Hon hade älskat det och trots att hon redan spårar och har spårat med mig (bara personspår då) är hon lätt att ha lös, så det behöver jag inte oroa mig för.
Och så det där lilla löptävlingen för Waha och mig.

Vad kan man mer tävla i? Utställning är jag knappt intresserad av, inte heller något springgrejs på bana. Bruksgrejerna är väl bara till för de som har brukshund..? Jag får fundera vidare. För en sak kommer jag inte ifrån, nämligen att jag blir mycket mer motiverad att träna om jag har en tävling av något slag som mål. Bara "träna för tränandets skull" känns sällan motiverande på samma sätt, även om jag blir rastlös av att inte ha något att göra och gärna vill lära mig allt om allt.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag har själv tankar om Freestyle, Rallylydnad och Treiball (förutom agility och eventuellt lydnad om mitt dåliga tävlingspsyke pallar det).

2010-04-17 @ 11:48:39
URL: http://lapphunds-bus.blogspot.com/
Postat av: mia

Hej! Kan inte du berätta lite om dina hundar. Hur dem är, ålder och så vidare?

2010-04-17 @ 16:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0