Hälsoläget just nu.

För två veckor sedan skrev jag det här:
"Om några timmar kommer min kära mor hit. Vi ska fika och med sig har hon då fiskolja, som jag ska börja ge hundarna. Dessutom ska jag beställa hem nytt foder till hundarna. Jag har bestämt mig för att testa standart, för att slippa all "skit" som det är i många andra foder.

Det resultat jag hoppas på att få är: bättre trampdynor(!) på båda hundarna, bättre päls på Zala, icke-rinniga ögon hos Zala (de rinner inte mycket, men lite kladd brukar det bli i dem), mindre och bättre skit samt möjlighet att ge hundarna lite mer mat utan att de blir tjocka."


Jag tänkte att det är dags att utvärdera hur det har gått!


Standrardt-fodret.
Wahidah äter en halv dl standardt per måltid och det känns som om hennes mage nu börjar vänja sig vid det. I början blev det mer lös skit, mycket(!) skit osv. Så blev det även för Zala, men hon verkade dessutom få rinniga ögon (eller om det bara var en tillfällighet, jag vet inte). Zala får fortsätta med Magnusson meat & bisquit work, för jag tror inte att jag kommer hitta något foder som passar henne bättre än det. Wahidah borde kunna fungera på standardt. Vi ska se om magen vänjer sig...

Fiskoljan.

Vilket jävla mirakelgrejs! På någon enstaka dag blev Wahidahs tassar kanonfina! De läkte hur fort som helst! Nu har Wahidah finare trampdynor än någonsin innan. Hennes päls är om möjligt ännu lite finare än innan. Zala, ja hon har nästan slutat håra (och hon hårade massor innan!) och hon har finare trampdynor. Jag kommer aldrig sluta med fiskolja!

Glucosamin.
Jag vet inte om jag inbillar mig eller inte, men det verkar tamigfan som om Zala inte har lika mycket problem med sin dumma tå nu som hon haft innan. Dessutom har jag inte hört det knäppa till i hennes knän på ett bra tag nu. Det känns som om glucosaminen hjälper hennes leder, så vi fortsätter och ser om det håller i sig. Nu har hon i alla fall kunnat gå långa promenader, busa i rastgården och hålla igång, helt utan problem med något. Jag håller tummarna för att det inte är någon tillfällighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0