IH!

Vilken dag!

Min (och mina damers) favoritafghan, Cerberus, var idag uppe i Norberg på lure coursing-tävling. Det har varit lite jobbigt för Cebbe förut, då han råkat ut för många otrevliga hundar och därför inte vågar springa för fullt efter trasan. Ibland har han inte velat springa alls, inte för att han inte vill jaga, utan för att han inte vågar pga rädlsa för hundbråk.

I alla fall, det har såklart jobbats mycket på att få det att gå bra igen och nu var det dags för en till tävling. Matte Helena lovade mig att hålla mig uppdaterad under dagen eftersom jag inte kunde vara på tävlingen.

Vid 11-tiden fick jag ett sms där det stod att Cebbe låg på delad andraplats efter första loppet. Dock hade hunden han sprang med, gett sig på Cebbe istället för trasan i slutet av loppet... Helena var därför osäker på om Cebbe skulle våga springa alls det andra loppet, som visserligen var mot en annan hund, men ändå. Jag kunde inte mer än hålla tummarna.

För en halvtimme sedan fick jag ett till sms.
"2a med cert och reservcacil!"

Han är bra duktig, fina Cebbe! Och jag är så glad att det gått bra för honom! Han är en otroligt charmig och trevlig hund som är fullständigt omöjlig att inte älska. Jag hoppas att han får en stor kram av sin matte nu!

Här är han, finhunden. Visserligen en gammal bild, men det är en av de bästa jag har på honom.


Kommentarer
Postat av: galathea

Vilket fint inlägg åt oss! <3 Cerberus bugar och bockar, och var nog själv mer nöjd över att lyckas slita sig fri och jaga hare här utanför än över den blågula cert-rosetten. ;) Själv är jag rätt glad över att han springer så fint nu, och även om han inte vågade ta trasan andra loppet så hade han bäst kondis och var helt fokuserad på luren istället för den andra hunden. =) Kul när det går bra!

2010-08-03 @ 21:30:26
URL: http://cerberus.rahzeal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0