Jag älskar fiskolja!

Wahidah kan gå ute utan bandage på tassarna igen!
Igår behövde hon inte bandage annat än när hon skulle gå långpromenad. De två senaste nätterna har hon fått sova utan plåster. Idag är tassarna så fina att hon inte behöver något på tassarna ens när vi går små promenader! Jag har inte vågat testa långpromenad utan bandage än, men när vi gick till morsan och tillbaka (kanske 1½ km enkel väg) fick hon gå utan - och tassarna blev inte värre alls.

Man ser konturerna av ytorna där det varit bortsliten hud, men det är inga konstiga hudflikar och inget som blir värre av att gå ute.

Nu ska jag ta en paus från salvor och allt möjligt, så att tassarna får en chans att återhämta sig på egen hand. Fiskoljan som jag haft på maten några dagar nu har gjort underverk, så den fortsätter jag med, i alla fall tills hundarna helt bytt till det nya fodret (som borde komma på måndag).

Jag har förövrigt köpt nya sängkläder, eftersom lilla W lyckades bädda sönder mitt sista underlakan... Jag kunde inte låta bli att fotografera henne på de nya sängkläderna och åh vad jag tycker hon är söt! Hon blev lockad med ett tuggben för att ligga still och titta mot kameran, vilket gick bra, men efter ett tag sträckte hon fram sig för att försöka sno tuggbenet. Söthund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0