Lite lydnads- och trickträning.

Jag tog nyss en liten paus från storstädningen och tränade med fröken W.
Fritt följ och platsliggning, samt lite trick mellan för att leka lite.

Fritt följ gick kanon! Hon följde fint - med fin position utan att köra ut rumpan idag! Dessutom gick hon skitfint med bra kontakt(!) när vi svängde hyfsat snävt. En sväng åt höger och en åt vänster, båda gick bra och jag kan inte säga att någon gick bättre än den andra.

Trickträningen gick som alltid bra. Vi har ju inga krav där alls utan hoppar och skuttar mest. Lite slalom, lite krypande, släcka lampa en gång... Inga problem.

Sedan körde vi vår hittills längsta platsliggning. 2½ minut. På tävling gäller 2 minuter. Jag stod visserligen i köket där det inte finns någon störning och jag kunde inte komma längre ifrån henne än ca 3-4 meter, men hon låg fint, utan att visa tendenser på att vilja gå därifrån eller äta smuts från golvet. Nu ska jag börja träna på att hon ska ligga två minuter med mig 10 meter bort i korridoren utanför lägenheten. Jag tror att det kan gå bra.

Jag fick en trött liten saluki av träningspasset. Hon busade runt massor innan vi började, men nu ligger hon lugnt och sover. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0