Lydnadsträning med W.

Jag tränade nyss lite med Wahidah. Bakdelskontroll (med hjälp av lådan i början) fick det bli och jodå, nog går det, men Åh vad hon är seg på att sedan följa med om jag tex går ett steg rakt åt sidan när hon kommit och satt sig bredvid mig. Hon sitter kvar, kan komma och sätta sig framför mig, sätta sig snett eller vad fan som helst. Noll koll och hon försöker inte ens. Minst sagt irriterande och jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få det att fungera.

Vi körde även någon inkallning och det gick bra. Jag belönade henne med dragkamp och det var skitkul tyckte hon, såklart.

Det lilla träningspasset avslutades med att jag tränade på att få henne att släppa dragkampsleksaken. Så fort hon släppte på kommando så fick hon den igen, släppte hon riktigt snabbt så kastade jag iväg den så att hon fick jaga den och då kom hon faktiskt tillbaka för att ha dragkamp igen. Hon har även börjat släppa riktigt snabbt nu och det känns jättebra att det fungerar att leka med henne också. Hon vet att hon får tillbaka leksaken om hon är duktig, så hon behöver inte längre hänga kvar i den för allt vad hon är värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0