NUSÅ!

Skam den som ger sig - jag har hittat en sele till Zala!
Nu kan vi börja spåra :D Eller ja, jag måste ju faktiskt köpa selen också. Eftersom jag aldrig räknar med att hitta något som fungerar så har jag slutat bry mig om att ta med plånboken om jag bara ska till en djuraffär.

Jag och Camilla gick till en nystartad, stor djuraffär som ligger en bit bort. Vi provade lite allt möjligt (jävlar vad många selar de hade!) och inget verkade passa.

Helt plötsligt kom en av tjejerna som jobbade där fram till oss. Hon frågade om mina hundar möjligtvis hette Zala och Wahidah.. och tja, det gör de ju! Tjejen presenterade sig som Gabbi och är aktiv på ett av de forum som jag är aktiv på. Det var jättekul att få ett ansikte på henne och vi stod och småpratade en del.

Jag testade en sele som hängde precis där vi stod - och ta på fan, den verkade sitta bra! Jag frågade Camilla och Gabbi vad de trodde och sa att jag skulle ha selen just när jag spårar. Och jodå, de tyckte också att den verkade bra!

Lite över 200kr kostar den i djuraffären som vi var till. Jag ska kolla runt lite på nätet och tradera för att se om jag möjligtvis kan hitta den billigare någonstans. Gör jag inte det så åker jag dit igen för att köpa den.

Till Wahidah hittade vi ingen sele. Jag testade tamigfan allt de hade. Den enda som satt okay var en mjuk skinnsele för ca 700 spänn (om jag inte minns fel). Det har jag inte råd att lägga ut, framförallt inte om jag inte vet hur mycket jag ska spåra med fröken W. Dessutom hade det varit bra med en nylonsele som klarar att hon badar med den. Såå, om hon bara ska spåra någon enstaka gång så kan hon nog låna Zalas sele, i alla fall tills jag hittar något bättre.

Största anledningen till att selarna inte passar är Wahidahs icke-existerande utfyllnad i fronten. Alla glappar där framme, eller glider bakåt och blir att sitta fel samt strypa henne. Zala har bredare kropp och bättre front, så till henne går det faktiskt att hitta passande sele, upptäckte jag nu.

Jag är galet taggad nu - jag vill prova nya saker med mina damer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0