På upptäcksfärd.

Idag åkte vi iväg en bit, för att få gå promenader på nya ställen.
På kommunens hemsida såg jag att det skulle finnas en rastgård jag inte tidigare varit på, så vi åkte dit.



Rastgården var inte stor. Fårstängslet lågt och det gick runt många hundar m.m. i närheten av rastgården. Troligtvis är den i princip aldrig tom (och jag släpper inte ihop mina hundar med okända hundar i små rastgårdar).

Kort sagt. Dit åker vi inte igen.

Istället åkte vi hemåt och passade på att vara en stund i vår närmaste rastgård. Den är inte heller så väldigt stor, men den har i alla fall väldigt bra staket! Wahidah sprang ingenting. Zala gick bara efter mig och ville ha godis, men de verkade ändå glada över att få gå lösa en stund.



Nu sitter jag och funderar på vad vi ska göra imorgon. SMHI påstår att det ska regna imorgon och i övermorgon. Kanske tar vi bara småpromenader och tränar lite inomhus då? Jag borde verkligen träna lydnad med Wahidah och hitta på något nytt för Zala att lära sig. Men vad ska man lära dem?

Har hört något om en saluki som lärde sig vifta på svansen på kommando, och en som lärde sig lägga tassarna i kors på kommando.. Det kanske vore något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0