Porträttfotografering

Idag fick jag för mig att gå till skogen för att fotografera porträttbilder. Så jag tog hundarna, kameran, teleobjektivet, vatten, skål och traskade iväg. Det var varmt, men helt okay så fort man kom in i skogen. Damerna njöt (framförallt Zala älskar skogen), jag hade trevligt och jag fick mina porträttfoton.

Det bästa med att ha snälla salukis är att det går relativt lätt att fota bra bilder på dem. Det är bara att ställa dem någonstans där det är okay ljus och bakgrund samt finns något spännande att titta på. Sedan kan jag knäppa loss kopplet så att det inte stör bilden, säga åt dem att stanna och så fotar jag.

Efter vår skogspromenad gick vi över en gräsmatta som vi satte oss på. Vi satt i skuggan av ett träd, tittade på världen och hade det fint. Totalt var vi ute i två timmar och när vi kom hem så hade Wahidah fått en ny säng! Köpte en sele till henne förut, som vid närmare koll inte passade bra alls. Så idag åkte min snälla far till djuraffären och bytte selen mot en hundsäng. Jag tror den blir kanonbra.

Här kommer bilderna!




Kommentarer
Postat av: Julia

Du har så otroligt vackra hundar! Blir riktigt avundsjuk, haha.(och så tar du otroligt fina bilder, dessutom)

2010-08-18 @ 13:12:03
URL: http://littlejj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0