Säg aldrig att allt är bra...

Vad ni än gör - håll käft när allt är bra.

Wahidah är halt.

Jag fattar inte varför, men ont har hon helt klart eftersom hon inte vill stödja på frambenet och tydligt visar att det gör ont när jag trycker på benet. Det är inte direkt några muskler där. Det finns inga fästingar eller annan skit. Jag har inte sett att hon klämt sig eller så.

Så vad fan är det som hänt nu?

------

11:27
Nu markerar hon bara. Så det är bättre. Ingen feber har hon heller.
Ringde en veterinär och rådfrågade, hon gav inget svar, såklart, det går ju inte riktigt att ställa diagnos över telefon. Pratar med en vän (som är veterinär) över msn. Hon tycker att vi kan avvakta över helgen, hålla Wahidah lugn, bara gå korta koppelpromenader och ringa vetrerinär om det inte blivit bättre sedan. Så gör vi. Tänk vad mycket tid jag får över till att städa lägenheten och fixa med hemsidan nu när jag inte kan gå långpromenader!

Det känns som om jag inte borde ha hund.
Första juli fick Wahidah borrelia. 10 dagars vila med medicin. En måndag gick vi lite promenader igen. Sedan hann vi vara igång ordentligt i två dagar innan hon skrapade upp trampdynorna. De läkte. Sedan har Zala haltat och haft sig. Nu har allt varit bra i 2½ vecka och då haltar Wahidah.

Jag orkar inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0