Skam den som ger sig.

Inatt fick Wahidah sova utan skydd på tassarna.
I morse rastade jag hundarna utan att ha bandage på tassarna.
Trampdynorna är inte värre alls, trots att Waha bäddar när hon ska lägga sig, trots att vi behöver gå några meter på asfalt innan vi kommer till närmsta gräsplätt.
Det känns otroligt skönt!

Idag ska det regna, så jag och hundarna har en "vara hemma och ta hand om sig själv-dag".
Wahidah har fått stå någon minut i badkaret med såpavatten över tassarna under tiden som jag (med hårinpackning i håret) gick runt och städade i badrummet. När tassarna sedan torkat fick hon på aloe vera-kräm på tassarna.

Min tanke är att hon ska slippa plåster på tassarna idag. Jag misstänker att det inte är helt bra med plåsterlim på tassarna varje dag, hela tiden.

Om några timmar kommer min kära mor hit. Vi ska fika och med sig har hon då fiskolja, som jag ska börja ge hundarna. Dessutom ska jag beställa hem nytt foder till hundarna. Jag har bestämt mig för att testa standart, för att slippa all "skit" som det är i många andra foder.

Det resultat jag hoppas på att få är: bättre trampdynor(!) på båda hundarna, bättre päls på Zala, icke-rinniga ögon hos Zala (de rinner inte mycket, men lite kladd brukar det bli i dem), mindre och bättre skit samt möjlighet att ge hundarna lite mer mat utan att de blir tjocka.

Vi får se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0