Trötta hundar är glada hundar.

Det är helt underbart lugnt och skönt här hemma nu. Zala ligger och småpratar för sig själv när hon lägger sig tillrätta i buren, Wahidah ligger utslängd på sängen och sover. Båda är nöjda och det känns i hela lägenheten att det är ett bra lugn här. Inte det där "väntande lugnet" som är när hundarna är lugna, men absolut inte hade haft något emot att gå ut på en långpromenad.

Vi var ute i lite mer än tre timmar. Gick runt en sjö, tittade på naturen, mötte några hundar (och Zala uppförde sig otroligt bra!), gick ner till sjön så att hundarna fick doppa tassarna, pratade med mötande människor osv. Vädret var fantastiskt och allt var fint. Zala tyckte det var lite jobbigt då och då, men hon har väl också dålig kondition nu när vi varit stilla så mycket under en lång tid.

Vid ett ställe så fick Zala gå runt lite och vara lös, Wahidah fick ligga kopplad och tugga på en pinne. Jag tog fram kameran och fotograferade min fina gamla dam. Hon är så otroligt lätt att ha lös (om man har med godis..) för hon springer inte, utan går mest runt och tittar på världen och kommer så fort jag ropar eftersom hon vet att det är stor chans att hon får något gott. Det är otroligt synd att jag så sällan har henne lös på andra ställen än i rastgården. Det får bli bättring på den punkten i framtiden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0