Beslutsångest

Igen. Som alltid. Jag är världsbäst på att inte kunna bestämma mig.

Anmälningstiden till Lövudden är förlängd. Det innebär att jag kan anmäla till SvVK-utställningen fram till imorgon och SvSR fram till på fredag.

Jag hade ju bestämt mig för att inte åka. Men ska jag ändra mig?

Fördelar:
Massor av folk, massor av salukis och förhoppningsvis en hel del ögongodis.
Valpar, juniorer, unghundar och brukshundar går på fredagen, resten är på lördagen (när SvSR anordnar) så man hinner se mer än när allt är inproppat på samma dag.
Jag har redan klart med skjuts och eftersom det är nära så kostar det inte så mycket att åka dit.
Båda utställningarna är officiella, så alla resultat reggas på hunddata.

Nackdelar:
Massor av folk och hundar överallt.
Tre dagar gör att man blir trött, även om jag har fördelen av att kunna sova hemma i egen säng.
Det kommer kosta mig lite mer än 1000 spänn (inkl resa) om jag ska anmäla båda damerna båda dagarna.
Är det pissväder blir det skitjobbigt att vara där. Lördagen på Tånga Hed var hemsk.
Jag är inte speciellt förtjust i utställningar.
Jag måste köpa kläder att ha på mig, eftersom allt jag har att klä mig i är shorts och linne. Inte så snyggt.

Det kan bli såhär:


Och det kan bli såhär:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0