Fredag kväll.

Imorgon smäller det. Då är det dags för Tånga Hed-utställningen med 80 anmälda salukis.

Både Zala och Wahidah är nu badade, har fått borstade öron och svansar osv. De är båda två förbannat tjusiga, men mest tittar jag nog på Wahidah nu. Jag har inte riktigt insett hur otroligt fin hon är och kommer mest att tänka på det innan utställningar.

Idag har vi pussat på en knappt 4 månader gammal varghundsvalp, gått på skogspromenad och mina damer fick springa av sig lite på en inhägnad gräsplan. De är nog otroligt nöjda med dagen.

Imorgon ska det tydligen regna, och det är nog tur att jag bara ställer Wahidah då. Zala är inget stort fan av regn, och förhoppningsvis är väl inte Wahidahs konkurrenter det heller... Om inte annat får jag inbilla mig det för att bli av med lite av nervositeten som kryper runt i kroppen. För Wahidah, ja hon gillar regn.

I vilket fall som helst är jag glad att jag har med buren och en pressening att ha över den som regnskydd. Frågan är om det duger för Zala. Hon kanske vill ligga i bilen istället när hon inte kan gå runt på området med mig. Menmen, det visar sig.

Nu är det dags att försöka få lite sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0