Hemma igen!

Ja vad säger man? Det gick bra i helgen!

Wahidah fick en slät 1a i lördags. På söndagen var det 25 tikar i hennes klass. När domaren valt ut 8 favoriter så var Wahidah fortfarande kvar i ringen, men sedan när de 5 placerade skulle väljas ut, ja då fick Wahidah tacka för sig. Jag är nöjd!

Sedan var det dags för min vackra dam, Zala.
Fem tikar i hennes klass och Zala vann! Galet! Sedan skulle hon in och tävla om bästa tik. Det var ju totalt 47 tikar anmälda till utställningen, många jättefina, så det var tuff konkurrens, men Zala placerade sig som 4a och jag vet inte om jag riktigt förstod vad som hände. Därefter skulle hon in och tävla mot bästa veteranhanen, som hade slagit ca 5-6 andra veteranhanar. Domaren tyckte att Zala var finare än hanen och hon blev därför BIS-veteran!
Jag vet inte vad jag ska säga, mer än att jag är förvånad, glad och hade en jätterolig dag som absolut blev roligare av att fler såg hur fin Zala är. Jag har länge sagt att hon är den vackraste jag någonsin sett och att några fler tycker att hon är i alla fall vacker känns kul.

Deras kritiker måste jag skriva ut också!

Wahidahs från lördagen:
"Nice type, pretty head, good outline topline. Seems pretty sound. Nice balance."

Wahdiahs från söndagen:
"Nice shape with nice head, neck & shoulder. Good underline. Moved well."

Zalas från söndagen:
"Nice type of bitch, wich moved out well. Good lay of shoulder & upperarm. Knows how to use her back-end."

Visst behövs det en bildbomb efter det här?
Alla bilder ni ser går att klicka på så att de blir större.

Lördagen:







Söndagen:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0