Simning!

Igår åkte jag med Wahidah och människosällskap till stranden.
Det blev en hel del simmande, mest för Wahidah som blev väldigt glad över att få hämta pinnar som jag kastade ut en bit (har jag en smal golden retriver tro?) men även jag simmade. Wahidah passade dessutom på att springa som en dåre på sandstranden och var otroligt trött när vi kom hem.



Idag har jag tränat lite inkallning, fotgående och apportering med Wahidah. Det känns som att vi lätt fastnar i att träna det, men tja, nu var det i alla fall ett tag sen vi tränade sist.

Innan vi tränade så lekte vi rejält! Vi hoppade runt, studsade som tokar, brottades, jagade varandra... Wahidah var överlycklig och gjorde därför bra ifrån sig när vi tränade. Fotgåendet gick bättre än på länge, apporteringen gick finfint (men jag stod en bit ifrån henne för att hon inte skulle luta huvudet mot mig och börja tugga) och inkallningen gick helt okay. Första inkallningen krävde dubbelkommando eftersom Wahidah satte sig för långt ifrån mig, men andra gången var perfekt!

Imorgon ska jag försöka hitta på något kul för båda mina damer, hur vi nu ska orka det när SMHI förutspår "Årets varmaste dag"(!) men på onsdag lär det i alla fall bli träning i sandtaget. Jag har precis beslutat mig för att inte anmäla till årets största utställning, Lövuddenutställningen och ska istället satsa på att göra "riktiga saker" med damerna. Hörde dessutom något om att en saluki var anmäld till U-SM i lydnad? Jag vet inte om det stämmer, men om det gör det så är det ju galet kul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej vilken tråkig nyhet. Våra valpköpare var sugna på att träffa dina flickor.

2010-06-29 @ 10:26:54
URL: http://www.khalil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0