Träning hos morsan.

Idag gick vi till morsan för att fika. Jag fick då för mig att städa hennes badrum och lyckades kombinera det med lite träning av Wahidah.

Först blev det platsliggning, med störning av en katt som Wahidah tycker är otroooooligt rolig, spännande och tja, Wahidah brukar flyga rakt upp i luften för att hon vill leka med katten när hon ser den. Några gånger var jag tvungen att säga åt henne att inte leta ätbara hårbollar på mattan, någon gång fick jag lägga om henne eftersom hon gick upp i hopp om att kunna smita till katten. Men på det stora hela skötte sig över förväntan och låg i 15-20 minuter på mattan! Jag gick ibland ut i köket för att lämna något eller prata med min mor. Ibland gick katten runt, men Wahidah låg fint!

Senare skulle jag visa morsan lite vad Wahidah kunde. Det blev lite linförighet till att börja med. Morsans hall är nämligen som en lååång gång och viker dessutom av så att man kan träna svängar. Efter att ha gått runt lite så provade vi en skarp sväng. Vi gick lite, stannade, gick 2 steg och vände, gick vidare någon meter och Wahidah gjorde en så jäävla snygg sväng! Tidigare har vi haft problem med att hon tappar kontakten med mig eller tappar position, men nu höll hon positionen skitsnyggt och hade 100% kontakt med mig. Jag är stolt!

Sist av allt blev det lite fjärrdirigering, med störning av en katt som nyfiket tittade på oss. Det dröjde lite från att jag gav kommando till att hon satte sig eller la sig ner, men när hon väl gjorde det så gick det snabbt. Det var som om hon tänkte "Kommer katten? Ingen katt... Okay, jag lägger mig!". Menmen, morsan blev imponerad i alla fall och just då var det väl det som räknades.

Både morsan och hennes sambo pratade mycket om att Wahidah blivit lugnare, blivit duktigare på allt och faktiskt uppförde sig fint. Väldigt kul att höra, med tanke på att de tidigare kallat henne för vilde, sagt att hon knappt går att ha i möblerade rum osv. Hon är verkligen en pärla, min lilla W.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0