Platsliggning

Den jäkla platsliggningen... Jag försöker tänka på hur söt Wahidah är när hon ligger ner för att slippa tankar i stil med "Fy vad trist det här är", "dumma skitmoment" och liknande.

Vi tränade tricks i början av träningspasset. Att buga verkar vara lätt. Hon börjar absolut förstå vad det rör sig om. Bakdelskontrollen fungerar bättre och bättre. Apporteringen.. tja, det varierar men jag orkar inte slipa på den nu.

När vi tränade platsliggningen började vi som vanligt inne i lägenheten. Jag 4 meter från Wahidah. 2 minuter istället för våra vanliga 1½ minuter. Inga som helst problem! Därför bestämde jag mig för att gå ut i den 10 meter långa korridoren och kolla om det gick lika bra där. 2 minuter och 15 sekunder. Hon började nosa lite på golvet, annars låg hon jättebra - trots att golvet var kallt stengolv!

Kanske är platsliggningen inget omöjligt moment. Det är väl bara som med allt annat, man måste träna. Träna, träna och träna. När man tävlar är det 5 meter mellan hundarna, 20 meter till förare och 2 minuter som gäller. Innan vi ger oss ut och tävlar ska vi klara 25 meter mellan mig och Wahidah i minst 2½ minut med störning. Det är målet just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0