Suck..

Jag fick för mig att det var en bra idé att gå ut på en gräsmatta och träna med Wahidah efter dagens långpromenad. Tänkte köra igenom de olika lydnadsmomenten för att se hur mycket vi behövde träna.

Ska man gå enbart efter dagens resultat så kan man säga såhär: Börja från noll med varje jäkla moment!

Fy vad pissigt det gick. Jag kan faktiskt inte säga att ett enda moment gick riktigt bra. Det enda som gick hyfsat var apporteringen. Jag orkar inte kommentera något mer än så. Hon glömde visst hjärnan hemma.


Det var i alla fall en sak som gick bra idag. Inkallningen i rastgården. Jag som förut tänkt att "Zala kan jag i alla fall ha lös överallt. Hon är lätt. Wahidah är det värre med" har nog omvärderat situationen nu. Wahidah är otroligt mycket lättare att ha lös än Zala - för Wahidah kommer även om hon är fullt igång med att leka med en pinne om hon vet att jag har godis. Då kan hon släppa pinnen för att komma till mig. Det skulle inte fungera lika bra med störning av hund eller vilt djur eller rolig människa, men tja, Zala står bara kvar och nosar på fläcken hon nosar på om jag ropar. Jisses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0