Utställningsträning kanske?

Så var damerna anmälda till årets första utställningar.
Den 12 juni ställs Wahidah ut och den 13 juni ställer jag båda damerna. SvVK ena dagen, SvSR andra dagen och båda är officiella.

Om vi bortser från min vanliga reseoro kan man kanske få lite roligare tankar i skallen. Vad kommer resultatet bli på de här utställningarna? Wahidahs första utställning i öppenklass, så "behöver utvecklas mer i fronten" byts väl ut till "för dålig front" eller något sådant. Wahidah åker ut med en 2a eller slät 1a och Zala blir oplacerad i veteranklass med ordet "tråkig" på kritiklappen. Varför åker jag ens? Tja, det är kul att kolla på hundar, träffa personen jag ska bo hos och kanske, kanske blir resultatet inte likadant den här gången som det blivit tidigare?

Om resultatet ska bli annorlunda kan det kanske vara bra att träna lite på att visa dem. Träna på att ställa upp (framförallt Wahidah) snabbt och snyggt, träna på att springa på något vis så att även Zala ser "icke-tråkig" ut i domarens ögon. Jag vet inte om jag orkar bry mig egentligen. Zala är Zala, Wahidah är Wahidah. Det enda jag kommer träna på blir väl att springa med Wahidah i utställningskoppel utan att hon får för sig att ha dragkamp med det. Jag förstår inte varför hon gör det med just utställningskopplet, för det gör hon inte med vanliga kopplet om hon inte är tokbusig.

Menmen. Det ska bli spännande att se vad Zala säger om att bo i samma hus som stora, svarta hanhundar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0