Whippetvalp.

Igår kom en whippetvalp till Arlanda flygplats. Valpen hämtades där upp av min vän Magdalena. Därefter åkte de två tillsammans hem till mig för att övernatta innan de fortsatte sin långa resa hem till Malmö.

Wahidah var rädd först, som hon varit tidigare när hon träffat valpar, men efter ett tag insåg hon en sak - det gick ju att leka med den! Zala var jättenyfiken, men som alltid när hon är inomhus så blir hon sur om någon okänd hund kommer för nära henne så att hon känner sig inträngd. Hon fick därför bo i mitt rum som vi skärmade av med kompostgaller.

Valpis var otroligt duktig. Han förstod snabbt hur man går i koppel, inget trassel där inte. Han var inte ett dugg orolig när matte gick på toa eller så och lämnade honom i sovrummet (visst var han skittrött, men ändå). Han åt med god aptit när han hade kollat in stället han kommit till, var jättenyfiken och verkade trygg i sig själv.

Magdalena var jättelycklig, och jag förstår henne, han är otroligt söt den lille och jag tror att han kan bli en kanonhund när han växer upp. Det ska bli underbart kul att få följa dem, om än på håll eftersom det är lång bit mellan Stockholm och Malmö...

Idag var vi till rastgården innan de åkte iväg. Zala fick stanna hemma, men Wahidah var med och hade skitkul! Det var underbart att se hur duktig hon var. Hon sprang visserligen runt i full fart ibland, men hon hade hela tiden stenkoll på vart valpen var, lekte jättefint med honom när hon inte rusade runt och var allmänt fantastisk.

Foton blev det också, såklart.
Här är de jag gillar mest:














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0