Flytta bloggen?

Jag funderar seriöst på att flytta bloggen, att gå över till antingen wordpress eller blogspot. Anledningarna är flera, och jag skulle gilla om de som tycker något om det hojtar till på valfritt sätt.

Jag uppdaterar sällan min hemsida och jag har inte så mycket att uppdatera den med heller. Tävlar gör vi inte så ofta, gallerierna får jag inte som jag vill ha dem och jag har ju ingen uppfödning att hålla koll på med hjälp av en hemsida.

Bloggen uppdateras dagligen och hade jag haft blogspot eller wordpress hade det funnits möjlighet till varsin flik för hundarna och en flik till mig, så att man ändå kan få med presentationer av hundarna. Där skulle man ju i så fall kunna klämma in info om tävlingsresultat, avkommor eller liknande.

Istället för att ha två sidor att fokusera på, så skulle jag kunna ha en sida. Dessutom verkar det som om blogspot och wordpress är reklamfria sidor och man har möjlighet att ändra layouten en hel del själv. Sådant gillar jag mycket.

Dessutom skulle jag spara ca 200 spänn per år. Pengar som skulle kunna användas till medlemskap i någon klubb, någon tävling eller som pengabidrag till någon intressant kurs. Kort sagt känns det dumt att lägga pengar på något i onödan, framförallt när man är fattig student.

Är det någon här som har använt wordpress eller blogspot och vill berätta lite snabbt om hur det fungerat? Är det lätt att ändra layout, fungerar sidorna alltid, är det verkligen reklamfritt osv?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej Ninni! Vet inte om du minns mig från säby, men antar det för vi har pratat efter också:)



Hittade din blogg av en slump och ser att du har blivit väldigt inne på hundar! Gud vad kul! Lycka till med dina tjejer i framtiden, kul att läsa er blogg.

2010-11-15 @ 19:43:29
URL: http://blandis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar blogg.se. Det är mycket mer stilrent och lättnavigerat än typ blogspot. Man kan göra flikar här också, även om jag inte vet hur...

Men att du sparar pengar är ju förstås ett pro.

2010-11-15 @ 19:56:41
Postat av: veronica

Wordpress säger jag :) det finns hur många olika teman som helst, och du kan ändra utseendet hur du vill i stort sett, och det är reklamfritt! Det var mest därför jag bytte...

2010-11-16 @ 13:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0