Mer snö!

Även idag gick jag och Wahidah ut själva, till rastgården för att busa lite.

På vägen hem så tränade jag åter igen linförighet. Jäävlar vilken duktig hund jag har! (Ja ursäkta, jag måste faktiskt använda mig av svordomar här). Hon gick så galet jäkla fint, med perfekt kontakt, perfekt position, RAKT och i bra tempo. Jag bytte sida av vägen några gånger, lät henne gå fot även när vi svängde och gick över ett övergångsställe, växlade tempo flera gånger osv. Hon gick helt perfekt! Inte nog med det, hon höll igång länge också utan att tröttna det minsta.

Den enda gången vi fick ett avbrott var när vi mötte en golden retriver. Den var precis som alla andra goldens här i området, en sådan som gör utfall och Wahidah gillar ingen av dem. Men, så fort vi hade passerat den så kunde vi fortsätta linförigheten utan problem.

Jag älskar min lilla hund idag!




Förresten, nya färger och nya bilder i headern här på bloggen.
Jag vet inte om jag är helt nöjd, så om någon har tips på vad för färger/bilder som skulle passa bättre: hojta till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0