Vardagslydnadsträning.

Idag är en sån där dag då man inte vill göra annat än ligga i sängen och sova. Fördelen med att vara arbetslös är att jag kan göra nästan precis så. Hela förmiddagen låg jag och hundarna i sängen. Jag drack en kopp te och läste en bok. Hundarna låg bredvid mig, på mig och under mig, på samma gång, trots att de bara är två.

Efter ett tag orkade jag dra mig ut på en liten promenad. Zala ville inte. Även hon ville ligga i sängen och sova hela dagen. Vi gick inte så långt och därför gick jag och Wahidah till rastgården direkt efter promenaden. (Zala fick ligga hemma med ett tuggben och var väldigt glad)

I rastgården sprang Wahidah en del. Vi hade dragkamp med pinnar, jag kastade pinnar och "jagade" henne. Hon var skitglad, men hade garanterat sprungit mer om hon fått ha en lekkamrat.

Wahidah överraskade mig i alla fall. Hon kom med flera pinnar till mig, istället för att springa runt med dem som hon brukar vilja göra! Sedan kom hon varje gång jag ropade, vilket utnyttjades till max. Jag ropade på henne, belönade att hon kom, sa "hopp och lek" och så fick hon busa igen.

Varje gång kom hon. Varje gång väntade hon faktiskt(!) på att jag skulle säga "hopp och lek" innan hon flög iväg igen.

På vägen hem så tränade vi lite linförighet. Svängar, tempoväxlingar osv. Wahidah var tokigt duktig.

Jag är stolt över min saluki idag!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj, att få komplimanger för bilder från dig känns som en ära! Dina bilder är ju liksom på ungefär 20 levlar över mina :) hihi

Vad skoj att det går bra med lydnadsträningen med din fina tjej. Du får filma lite linförighet någon dag, hade varit så skoj att se!

2010-11-09 @ 10:41:46
URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com
Postat av: Ronja

Gud vad kul :D

2010-11-09 @ 11:58:15
URL: http://skogsfjonkan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0