Fredagen

Fredagsmorgonen bjöd på morgonmys. Mina damer sover bredvid varandra i princip varje morgon nu!



Senare gick vi ut på en promenad ute i naturreservatet och stannade i rastgården på väg hem. Ingen av damerna sprang speciellt mycket, men de gillade nog att få gå runt lösa en stund ändå.


Sedan tränade jag och Wahidah!
Vi tränade hopp över hinder och apportering.

Det märktes att det var länge sen vi tränade, framförallt när det gällde hopp över hinder... Wahidah hoppade fint över hindret, men hon sprang rakt förbi mig och hade verkligen inte en tanke på att komma och sätta sig bredvid mig. Vi provade några gånger och jag var övertydlig med att hon skulle sätta sig bredvid mig efter att ha hoppat. Det gick bättre, men jag måste verkligen se till att fortsätta träna för att få det att fungera bra...

Wahidah fick köra 1ans apportering en gång (sitta bredvid mig och hålla i apporten). Hon fick hålla den i 10 sekunder, jag tror att det är 5 sekunder som gäller på tävling, och de 10 sekunderna gick fint. Hon tuggade faktiskt ingenting. Lite kast med huvudet, men inte mer än så.

Sedan körde vi 2ans apportering, när hon ska sitta bredvid mig och sedan hämta apporten som jag kastat iväg. Att vänta på apport-kommandot verkade onödigt tyckte Wahidah. Hon flög iväg så fort jag kastade apporten.. Men hon kom i alla fall tillbaka med den och satte sig vid min sida. Gången efter höll jag i halsbandet och hindrade henen från att sticka iväg innan jag gav kommando. Då vill hon knappt iväg, så jag fick upprepa kommandot några gånger. Tredje gången gick det bättre och då gav jag mig.

Vi både började och avslutade med lek. Mycket lek! Totalt sett så tror jag att Wahidah uppskattade vårt träningspass, men jag insåg verkligen att vi måste träna mer om vi inte ska tappa allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0