Hemsidan uppdaterad.

Idag har vi en vilodag här. Både jag och hundarna är helt slut efter senaste dagarnas aktiviteter. Imorgon är det släphareträning, så en vilodag behövs verkligen och den behövs nu.

Vilodagen är ändå mest för hundarna. Jag försöker göra lite annat bra istället.
Som exempel kan nämnas att jag uppdaterat min hemsida och ensamhetstränar Wahidah nu. Det kommer kunna bli mycket ensmahetsträning eftersom jag kan stänga in henne i ett rum under tiden som jag städar resten av lägenheten och så har jag bokat tid i tvättstugan. Utöver det behöver jag cykla in till centrum och köpa morötter. Mina damer äter verkligen mycket morötter och det är svindyrt i närmaste affären...

Innan dagen är slut ska jag även ha skickat iväg en beställning till foderbilen samt ha skickat ett mail till morsans sambo för att berätta vad jag vill ha för förvaringstunnor från Ikea. Hundmaten är snart slut och jag har hittat skitbra förvaringsgrejer för hundmat på Ikea.

Ibland får man känna sig lite duktig, även om jag idag bara vill gömma mig under täcket i sängen tillsammans med Zala. Hon använde min arm som huvudkudde nästan hela tiden inatt. Så. Otroligt. Gulligt. Hon är verkligen världens vackraste saluki. Det finns inget bättre än att vakna på morgonen, öppna ögonen och titta rakt på den finaste som finns, upptäcka att hon själv kommit och lagt sig bredvid mig, på mig, nära, nära. Jag älskar henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0