Hundöarna!

Även den här onsdagen blev det en tur till Hundöarna med Wahidah. Där mötte vi Gerd och hennes Amina. Våra tokiga salukidamer blev otroligt glada av att få springa på de stora öarna och efter ett tag dök min vän Ellen upp med sina fläckiga tokhundar.
Sedan blev det lite "äventyr" också i form av att hunddagiset som var där precis när vi kom, faktiskt glömde två hundar på öarna! Den ena hunden hämtade de relativt snabbt, men det tog ett bra tag innan de kom tillbaka för att hämta den sista hunden. Stackars hunden höll sig runt oss och undrade väl varför hela "flocken" försvunnit. Jag blev mer övertygad än någonsin om att ingen som passar min hund, oavsett om det är dagmatte eller hunddagis, någonsi ska få släppa mina hundar lösa...











När vi sedan kom hem så vilade vi en stund. Därefter gick vi till rastgården, för att Zala skulle få lite roligt också. Wahidah åt på en pinne och stod på några stockar för att kolla på världen. Zala och jag busade lite, tränade lite tricks, jag såg till att jaga henne när hon åt hundskit som andra hundägare lämnat och så fotograferades det lite igen.

Nu ikväll har jag två nöjda hundar och imorgon ska jag försöka ta det lugnt. Det där med att ta det lugnt är verkligen tråkigt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0