Kappträning!

Såå bar det av till kapplöpningsbanan ännu en gång. Den här gången fick vi åka bil!
Mina föräldrar hade fått för sig att de ville komma med och se vad jag gör varje lördag, så vi klämde in oss allihop i pappas lilla Toyota och åkte iväg. Resan tog 45 minuter istället för de vanliga 2 timmarna och det kändes verkligen lyxigt. ÅH vad jag vill ha körkort och bil! Så mycket enklare livet skulle bli då!

Först sprang Wahidah, tror jag. Hon sprang som vanligt. Startade fint, var glad och tog trasan i slutet. Tiderna har inte kommit ut på hemsidan än, men jag tror att hon sprang ungefär lika snabbt som hon brukar göra. Dvs 320m på lite mer än 24 sekunder. Det lär dröja till våren innan hon är i så bra kondition att hon kan förbättra tiderna.




Sedan sprang Zala!
Litet "bakslag" idag. Zala vågade inte gå in i boxen när den var stängd fram, vilket hon vågade förra gången. Det blev därför start ur öppen box igen. Dock började hon sprattla som tokig när hon såg boxdörren öppnas igen (när hon stod utanför och tittade in). Kanske hade hon vågat med stängd dörr då, men det var inte värt att testa. Vi får försöka träna specifikt på boxen vid annat tillfälle om det inte löser sig.
Hon hade i alla fall jätteroligt och eftersom hon springer långsammare än Wahidah så hann jag fotografera några fler bilder. (Dessutom stannar hon alltid snällt när trasan stannar och är otroligt lätt att fånga, så jag vågar ta tid på mig och fotografera)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0