Minusgrader...

Frost igår på kvällen. Minusgrader hela natten. Det märks att det är mitten av oktober nu, men jag är otroligt glad för att jag inte bor kvar i Piteå - där har de ju för fasen fått snö nu! Hur kunde jag stå ut där i två år? Jag har antagligen kenneln och alla underbara salukis att tacka för det...

I vilket fall som helst så hatade Zala morgonrastningen mer än vanligt nu. Det enda hon avskyr mer än regn är kyla och idag skakade hon faktiskt när vi var i skuggan. Med andra ord är det hög tid att laga symaskinen och fixa något tunnare täcke till henne. De jag har nu är för varma för att det ska vara lämpligt att ha på dem redan. Skulle hon vänja sig vid dem så hade hon frusit ihjäl i vinter. Samtidigt vill jag hålla henne varm med tanke på att hon börjar bli lite gammal och har varit ganska stel.

Nu är det dags att packa kameraväskan och ge sig av till kapplöpningsbanan. Jag ska eventuellt vara funktionär idag på tävlingarna. Ska jag inte det så blir det att jag fotograferar istället. Zala stannar hemma av praktiska skäl. Wahidah kommer nog inte få springa, hon har betett sig lite.. märkligt.. senaste dagarna och jag har bestämt för att hon ska få ta det lugnt. Det blir nog roligt ändå. Jag älskar kappbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0