Sådan matte, sådan hund...

Inte nog med att jag och mina fyrbeningar har mycket gemensamt när det gäller mentalitet och personlighet. Vi har även andra saker gemensamt.

Vi är alla tre helt "felkonstruerade"!
Jag har skitsvårt att hitta kläder som passar mig. Alltid är det något fel.
Nu har jag letat täcken till hundarna, men inte fan hittar man något.
När man hittar något som man tror att verkligen ska passa, eftersom det har en bra lösning på de vanligaste problemen, ja då är det något annat som gör att det inte går.

Har man en vinthund dyker det upp ett problem med täcken hela tiden: När täcket är lagom långt så är det för stort i halsen och runt midjan. När man då hittar ett täcke där man med hjälp av gummiband kan dra åt ordentligt i midjan och halsen, borde det inte bli perfekt då? Framförallt med tanke på att täcket var overall-liknande och gick ner ordentligt på bakbenen?

Det jävla täcket satt hemskt dåligt.
Jag provade en fleecevariant och en regntäckesvariant. Fleecevarianten var så stor att själva "bakbenen" gick ner till tassarna. Regntäckesvarianten blev för kort mellan framben och bakben när man drog åt i midjan (och då drog jag ändå inte åt ordentligt).

Nu funderar jag på hur jag ska kunna sy egna täcken. Jag har en del gamla kläder och jackor som jag kan sy om och jag tänker försöka. Frågan är bara hur man gör på bästa sätt - och hur sjutton man gör om man vill sy ett regntäcke...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0