Shopping.

Regn idag... MEN det lär bli bra ändå.
Zala blev sur när vi var ute nu på morgonen. Efter att ha kissat så tvärvände hon och väntade på att jag skulle börja gå tillbaka mot lägenheten. Hon tänkte inte gå en meter till. Wahidah var som vanligt obrydd om duggregnet, men var glad åt att få gå hem ändå eftersom hon ännu inte hade fått frukost.

Zala vill alltså inte göra annat än ligga i sängen och sova nu. Därför passar det ju perfekt med en liten shoppingrunda för mig och Wahidah! Jag upptäckte igår att Hööks har 15% rabatt på hela hundsortimentet och det tänker jag utnyttja om det går.

Jag hoppas att täckena jag hittat passar bra. De har en modell av täcken som går ner på hela bakbenen ordentligt och som går att dra åt i både hals och midja. Täcket finns som både regntäcke och fleecetäcke. Perfekt - om det nu passar...  Det hade varit bra med fleecetäcken på hundarna nu efter att de sprungit på kappbanan och eftersom mina tunna regntäcken är spårlöst försvunna hade det varit bra med sådana med. Dessutom kan man ju då ha regntäcket ovanpå fleecetäcket och så blir det varmt och bra på vintern när man ska pulsa runt i snön.

Utöver det funderar jag på att köpa lite andra småprylar...
Det är helt enkelt dags att kolla hur mycket pengar det finns på kontot, fundera på hur mycket man kan göra av med och sedan åka iväg. Som tur är så kör farsan mig. Hööks ligger dumt nog lite väl långt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0