Släphareträning

Mina damer fick springa även idag!

Wahidah fick springa lite kort i backen först, och hade skitkul. Kanske börjar även jag bli lite mer vältränad, för det kändes inte lika jobbigt att gå uppför backen idag som det gjort förut.. Hm..

Sedan fick Zala springa, enbart på plattmark idag för att inte slita ut henne. Hon var enormt taggad eftersom hon inte fick springa i backen där vi var först. Hon sprang ganska snabbt, dök på trasan lite i slutet och var så glad så.

Wahidah fick därefter springa en längre bit tillsammans med Amina.
Amina sprang en bit från Wahidah, för att "hålla koll på haren" om den skulle sticka åt något annat håll. Duktig hund det där! Pga detta kom Wahidah först till trasan och vågade ta den, vilket var kanonbra! Sedan backade hon undan när Amina kom, men tja, hon tog trasan en gång i alla fall och det är bra det. Vi har i alla fall något att jobba på...

Nu är hundarna glada och trötta. Jag är också trött.
Faktum är att vi alla var så slutkörda när vi kom hem att vi la oss bredvid varandra på sängen, under täcket alla tre, och sov en timme. Det var otroligt skönt!

Sedan fotograferade jag damerna lite nu på natten.


Jag har förövrigt hittat en ny knöl på Zala, någon cm till vänster om svansen. Mindre kul. Jag gillar inte att hon har "massor" av knölar och jag gillar framförallt inte att de blir fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0